- به موقع در محل کار حضور یافته و در ارتباط با همکاران و ارباب رجوع وقت شناسی رعایت گردد.
- نسبت به همکاران و مراجعان با خوشرویی و متانت رفتار شود.
- راهنمایی و اطلاعات لازم به طور کامل در اختیار مراجعان قرار گیرد و از سرگردانی آنها جلوگیری شود.
- فضای مراودات به گونه ای باشد که مراجعان به مسئولان و کارکنان اطمینان کامل داشته باشند.
- ارائه خدمات به ارباب رجوع با رعایت عدالت و انصاف و بدون تبعیض (قومی، جنسی، خویشاوندی، مذهبی و…) صورت گیرد.
- به صحبت ها و خواسته های مراجعان به دقت گوش داده شود و در پاسخگویی و ارائه خدمت به آنها حداکثر تلاش صورت گیرد.
- اطلاعات لازم جهت انجام خدمت بهینه و تسریع در اجرای امور به نحو مطلوب به همکاران ارائه گردد.
- انجام وظایف به صورت موثر و کارامد همراه با سرعت و منطبق با قوانین و مقررات سازمانی صورت گیرد.
- از مظاهر فساد اداری، نظیر توصیه، سفارش، و اخذ هرگونه هدیه غیر متعارف و وجه نقد خودداری شود.
- در صورت مشاهده هرگونه سوء استفاده از شغل و موقعیت شغلی و دریافت هدیه غیر متعارف یا وجه نقد موضوع به مسئولین ذیربط اطلاع داده شود.
- فعالیت ها زمان گذاری شود و بر اساس زمان پیش بینی شده انجام شود.
- از شایعه سازی، تهمت، غیبت، خبرچینی و هر اقدامی که صمیمیت و اعتماد کارکنان را تضعیف می کند پرهیز شود.
- رازدار بوده و از افشاء اسناد محرمانه خودداری شود.
- از پوشش مناسب با عرف و فرهنگ جامعه استفاده شود.
- از استعمال دخانیات به ویژه در محیط کار پرهیز شود.
- تجهیزات و اشیاء به طور دقیق و منظم استقرار یابدبه نحوی که در زمان مورد نظر به راحتی در دسترس باشند.
- حسب مورد از وسائل ایمنی استفاده گردد.
- از اسراف و مصرف بیهوده امکانات و اموال سازمانی جلوگیری شود.
- سعی شود بین زندگی شغلی و خانوادگی توازن و اعتدال برقرار شود.
- از اختیارات و قدرت سازمانی استفاده صحیح صورت گیرد.
- اهداف سازمان به طور صحیح درک شود و اهداف فردی با آن همسویی داشته باشد.
- نسبت به حرفه وسازمان مطبوع خود احساس مسئولیت داشته باشد.
- قوانین و مقررات سازمانی به طور دقیق رعایت شود.
- از تسلیم مدارک و اسناد به اشخاصی که حق دریافت آن را ندارند خودداری شود.